Часті питання
Консультації технічних спеціалістів
Що робити, якщо у непобутового споживача виникли сумніви щодо правильності роботи вузла обліку електричної енергії (лічильника)?Консультації технічних спеціалістів
Що робити, якщо непобутовому споживачу потрібно зняти пломби з вузла обліку електричної енергії? (для виконання вимоги, дотяжки контактів, заміни пошкоджених елементів вузла обліку, тощо)Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відібраної, відпущеної, збереженої, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у визначений проміжок часу для її подальшого використання та здійснення розрахунків між учасниками ринку. На території Львівської області Постачальником послуг комерційного обліку є ПрАТ "Львівобленерго".
Відповіді на додаткові питання та консультаціїї технічних спеціалістів щодо процесів вимірювання та обробки даних вимірювань лічильників електричної енергії ви можете отримати оформивши питання за посиланням.
Консультації технічних спеціалістів
Як дізнатись який міжповірочний інтервал лічильника електричної енергії, вимірювальних трансформаторів струму та напруги?Міжповірочні інтервали встановлені Наказом міністерства економічного розвитку і торгівлі України N 1747 від 13.10.2016 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями».
Згідно згаданого документу:
Лічильники активної електроенергії:
Лічильники однофазні індукційні – 6 років
Лічильники однофазні електронні – 8 (16)* років
Лічильники трифазні індукційні – 4 роки
Лічильники трифазні електронні – 6 (10)* роки
* Міжповірочний інтервал для засобів вимірювальної техніки, які за результатами досліджень показників стабільності та метрологічної надійності відповідають вимогам національного стандарту, гармонізованого з EN 62059-32-1:2012.
Для лічильників активної електроенергії електромеханічних однофазних (класи точності 0,5 - 2,0 і A, B) установлено міжповірочний інтервал 8 (16) років; лічильників активної та реактивної електроенергії статичних однофазних (класи точності 0,2S - 3,0 і A, B, C) - 6 (16) років; лічильників активної та реактивної електроенергії електромеханічних трифазних (класи точності 0,5 - 3,0 і A, B) - 4 (10) років; лічильників активної та реактивної електроенергії статичних трифазних (класи точності 0,2S - 3,0 і A, B, C) - 6 (10) років; лічильників активної та реактивної електроенергії (класи точності 0,01 - 0,1) - 1 рік.
Вимірювальні трансформатори струму та напруги:
Для вимірювальних трансформаторів струму та напруги класів напруг 110 - 154 кВ (до закінчення строку служби) установлено міжповірочний інтервал 10 років; для трансформаторів струму та напруги класів напруг 220 - 750 кВ (до закінчення строку служби) - 14 років; для інших трансформаторів струму та напруги - 5 років.
Дата останньої повірки вказана в паспорті лічильника, трансформатора струму чи напруги, та/або в окремих документах щодо повірки, та/або на встановлених пломбах, де на одній з них з однієї сторони – арабськими цифрами вказані дві останні цифри року, а з іншої – римськими вказаний квартал.
Ознайомитись більш детально з інформацією про міжповірочні інтервали інших засобів вимірювальної техніки можна в Наказі міністерства економічного розвитку і торгівлі України N 1747 від 13.10.2016 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» (за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1417-16#Text)
Консультації технічних спеціалістів
Чи можна відмовити у наданні доступу до засобу обліку електроенергії представникам обленерго?Консультації технічних спеціалістів
Куди звернутись для зміни розміщення лічильника у багатоквартирному та приватному будинку?Консультації технічних спеціалістів
На РКД лічильника відображаються коди помилок : Err090, Err 006, Err 230? Що робити?Консультації технічних спеціалістів
На лічильнику час від часу горить індикатор УВАГА. Що це означає і чи небезпечно?Консультації технічних спеціалістів
Лічильник наближається до максимальних показів 9999. Чи треба його замінювати? Як правильно при цьому знімати показники?Консультації технічних спеціалістів
Як можна направити лічильник на перевірку, а саме при сумніві у правильності роботи? Куди телефонувати і яка вартість?Консультації технічних спеціалістів
Споживач подав заявку на перехід обліку електроенергії по двозонному лічильнику. Лічильник багатофункціональний і встановлений. На коли можна очікувати перехід і чи потрібно ще щось робити чи оплачувати додатково?Консультації технічних спеціалістів
Коли споживач за власний кошт придбав зонний прилад обліку куди звертатися і які додаткові дії, щоб йому поставили лічильник (їхня вартість)?Консультації технічних спеціалістів
У яку ціну обійдеться встановлення двозонного/ тризонного лічильника електроенергії ?Консультації технічних спеціалістів
Деференційований (зонний) прилад обліку (двозонний/тризонний) – що це таке?Консультації технічних спеціалістів
Як правильно зняти показник лічильника (скільки цифр має бути і на які цифри орієнтуватися)?Крім того, якщо у споживача або у фахівців компанії виникають підозри, що електроенергія обліковується некоректно, сторони можуть ініціювати перевірку лічильника і, як наслідок, його заміну.
Консультації технічних спеціалістів
Як дізнатися чи мій прилад обліку обладнаний дистанційним зчитуванням показників (АСКОЕ)Консультації технічних спеціалістів
Який порядок припинення та відновлення постачання електричної енергії?1) закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
2) недопущення працівників ПрАТ «Львівобленерго» до електроустановок споживача та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
3) невиконання Вимоги по приведенню розрахункового вузла обліку електричної енергії у відповідність до вимог нормативно-технічних документів на об’єкті споживача;
4) заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з ПрАТ «Львівобленерго»;
5) самовільного підключення (несанкціонованого (непогодженого) ПрАТ «Львівобленерго» підключення (у тому числі після відключення);
6) несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем Правил роздрібного ринку електричної енергії, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь ПрАТ «Львівобленерго»);
7) за зверненням енергопостачальника;
8) за зверненням споживача.
Відновлення електроживлення споживачу здійснюється, відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, працівниками ПрАТ «Львівобленерго» протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень (відновлення електроживлення за заявою споживача – протягом 5 робочих днів) та відшкодуванням споживачем вартості робіт з припинення та відновлення електроживлення (повторне підключення).
Для відновлення електроживлення до Вашого об’єкту Вам необхідно подати відповідну заяву у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут.
Слід наголосити, що у разі припинення електроживлення за зверненням енергопостачальника, Вам необхідно звертатися безпосередньо до постачальної компанії.
Консультації технічних спеціалістів
Що робити при виникненні аварійної ситуації з лічильником (іскрить, димить, горить)?Крім того, якщо Ви проживаєте у багатоповерховій забудові (багатоквартирному будинку) м. Львова, Ви можете скористатися послугами Львівського комунального ремонтно-аварійного підприємства – 238-99-06, 237-98-53 (цілодобово).
Якщо Ви виявили, що лічильник, розміщений на сходовій клітці, пошкоджений (зірвана пломба, розбите скло тощо), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».
Якщо лічильник, розташований у Вашій квартирі і у Вас є сумніви щодо його справності, або такий був пошкоджений ненавмисно, потрібно терміново повідомити про це ПрАТ «Львівобленерго». У разі своєчасного повідомлення про ненавмисне пошкодження лічильника або пломб на ньому, відшкодовується тільки вартість приладу обліку без накладення штрафних санкцій.
Отже, подати заяву про пошкодження засобу обліку та/або тавра на ньому (вузлі обліку) Ви можете особисто у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж (адреси для листування), в якому Ви обслуговуєтеся.
Якщо Ви виявили, що лічильник, який обліковує спожиту електричну енергію у Вашому помешканні, не працює (є сумніви щодо його справності), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».
Отже, подати заявку на заміну непрацюючого електролічильника Ви можете дистанційно без особистого візиту у сервісах «Львівобленерго» Viber або Telegram (детальніше за посиланням тут), у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж (адреси для листування), в якому Ви обслуговуєтеся.