Часті питання

Якщо у Вас виникли сумніви щодо правильності роботи вузла обліку електричної енергії (лічильник на Вашу думку забагато чи замало рахує, несправно працює, тощо), Ви можете замовити послугу «Позачергова технічна перевірка правильності роботи засобу обліку (перевірка схеми вмикання)». Технічна перевірка – виконання комплексу робіт з метою визначення відповідності Кодексу комерційного обліку та відповідним нормативно-технічним документам стану вузла обліку електричної енергії (крім тих його характеристик та властивостей, забезпечення яких покладається на постачальника послуг комерційного обліку) та схеми його підключення, електропроводки та електроустановок від межі балансової належності до точки вимірювання, а також з метою виявлення позаоблікових підключень.

Дана послуга є платною. Замовити послугу можна звернувшись в центр обслуговування клієнтів ПрАТ «Львівобленерго», за необхідності отримати додаткову консультацію по цій послузі, або через персональний кабінет, де описана покрокова інструкція щодо реєстрації звернення, способів оплати, тощо. Оплатіть рахунок, після чого працівники ПрАТ «Львівобленерго» проведуть необхідні роботи за Вашим зверненням.

Послуга надається протягом 20 робочих днів з дня оплати вартості послуги.

Якщо з якихось причин Ви не бажаєте, щоб працівники ПрАТ «Львівобленерго» перевіряли правильності роботи вузла обліку електричної енергії, Ви можете замовити послугу «Експертиза засобів комерційного обліку за ініціативою споживача». Експертиза засобу комерційного обліку – комплекс заходів, які здійснюються з метою отримання даних щодо цілісності пломб, якими опломбовується засіб комерційного обліку, їх відповідності пломбам заінтересованих організацій, відповідності засобу комерційного обліку метрологічним характеристикам та умовам експлуатації.

Дана послуга є платною. Замовити послугу можна звернувшись в центр обслуговування клієнтів ПрАТ «Львівобленерго», за необхідності отримати додаткову консультацію по цій послузі, або через персональний кабінет, де описана покрокова інструкція щодо реєстрації звернення, способів оплати, тощо. Послуга надається протягом 20 робочих днів з дня оплати вартості послуги (прилад обліку буде знятий з Вашого об’єкту).

Експертизу проводить комісія з проведення експертиз засобів обліку (пломб) ПрАТ «Львівобленерго». До складу членів комісії входять представники державного підприємства «Львівстандартметрологія».

ВАЖЛИВО! Забороняється самостійно знімати пломби ПрАТ «Львівобленерго» без присутності працівників Товариства. Самовільний зрив пломб тягне за собою складення акту про порушення та інші заходи згідно з чинним законодавством України.
Якщо виникла необхідність зняття пломб, встановлених на засобі обліку (лічильнику), автоматичному вимикачі, виносній шафі обліку, дооблікових струмовідних частинах, тощо, Вам необхідно ініціювати проведення послуги «Розпломбування вузла обліку та/або дооблікових кіл з наступною їх перевіркою та опломбуванням». Дана послуга є платною.

Замовити послугу можна звернувшись в центр обслуговування клієнтів ПрАТ «Львівобленерго», за необхідності отримати додаткову консультацію по цій послузі, або через персональний кабінет, де описана покрокова інструкція щодо реєстрації звернення, способів оплати, тощо. Оплатіть рахунок, після чого працівники ПрАТ «Львівобленерго» проведуть необхідні роботи за Вашим зверненням.

Роботи з розпломбування проводяться протягом 7 робочих днів з дня оплати вартості послуги.
 
ВАЖЛИВО! Забороняється самостійно знімати пломби ПрАТ «Львівобленерго» без присутності працівників Товариства. Самовільний зрив пломб тягне за собою складення акту про порушення та інші заходи згідно з чинним законодавством України.
Порядок роботи з приладами обліку на точках обліку споживачів визначений Кодексом комерційного обліку Комерційний облік електричної енергії на ринку електричної енергії організовується АКО та здійснюється ППКО відповідно до вимог Закону, цього Кодексу, Правил роздрібного ринку та Правил ринку.

Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відібраної, відпущеної, збереженої, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у визначений проміжок часу для її подальшого використання та здійснення розрахунків між учасниками ринку.   На території Львівської області Постачальником послуг комерційного обліку є ПрАТ "Львівобленерго". 

Відповіді на додаткові питання та консультаціїї технічних спеціалістів щодо процесів вимірювання та обробки даних вимірювань лічильників електричної енергії ви можете отримати оформивши питання за посиланням.

АСКОЕ (автоматизована система комерційного обліку електроенергії) – це система, що дає змогу вимірювати, збирати, накопичувати, обробляти й показувати інформацію про обсяги та параметри споживання електричної енергії за окремий період часу в певному місці. 
Система АСКОЕ в режимі реального часу передає дані про:
 - витрату електроенергії для кожного споживача;
 - наявність проблем на лініях – аварій, перевантажень мережі, втрат, несправностей приладів тощо.
Запровадження АСКОЕ – це фундамент для трансформації наявної системи в сучасну «розумну» систему електропостачання з використанням прогресивної технології збору інформації про виробництво та споживання електричної енергії. 
Відповідно до пунктів Кодексу комерційного обліку електричної енергії : 
5.5.1. Власники (користувачі) електроустановок, об'єктів або окремих елементів об'єкта, території (приміщення), де встановлені ЗКО, пломби та індикатори впливу (зокрема електричного/магнітного поля) на ЗКО, а також інше обладнання вузлів обліку, відповідають за їх збереження і цілісність (зокрема дотримання обумовлених проєктом параметрів зовнішнього середовища, захист від пошкоджень та зовнішнього втручання) відповідно до акта пломбування (документа, що підтверджує факт пломбування і передачу на збереження ЗКО, установлених пломб та індикаторів). 
5.5.2. Відповідальність за збереження і цілісність ЗКО, пломб та індикаторів на ЗКО, установлених у квартирі (будинку) або на об'єкті індивідуального побутового споживача в межах території домогосподарства, покладається на цього побутового споживача. 
5.5.3. Відповідальність за збереження і цілісність квартирних ЗКО, пломб та індикаторів на ЗКО, установлених на сходових клітках, покладається на власника будинку або організацію, яка є балансоутримувачем будинку.
Відповідно до пункту 2.3.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії планова заміна, у тому числі на виконання вимог нормативноправових актів, технічна підтримка та обслуговування розрахункових засобів вимірювальної техніки електричної енергії здійснюються їх власником господарським або підрядним способом або постачальником послуг комерційного обліку відповідно до договору про надання послуг комерційного обліку, який укладається між споживачем та постачальником послуг комерційного обліку відповідно до Кодексу комерційного обліку. 
Про міжповірочний інтервал лічильника можна довідатись у паспорті лічильника. А дату останньої повірки - на лічильнику встановлені пломби, де на одній з них з однієї сторони - арабськими цифрами вказані дві останні цифри року, а з іншої – римськими вказаний квартал
Заміна засобів обліку електроенергії проводиться для дотримання міжповірочних інтервалів ЗВТ відповідно до вимог Закону «Про мерологію та метрологічну діяльність». Також, засіб обліку може бути замінений оператором системи розподілу у рамках впровадження Інвестиційної програми, з метою модернізації засобів обліку та мереж.
Відповідно до абзацу 2 пункту 5.1.1 розділу V Правил роздрібного ринку електроенергії 6 оператор системи має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням представником службового посвідчення) до розрахункових засобів вимірювання електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживачів та інших учасників роздрібного ринку, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності оператора системи
Для зміни розміщення лічильника у багатоквартирному та приватному будинку необхідно звернутись у ЦОК ПрАТ «Львівобленерго», відповідно до територіального розміщення приватного будинку. Також, Ви можете замовити дану послугу у Персональному кабінеті. 
При індикації на РКД кодів помилки звернутись у ЦОК ПрАТ «Львівобленерго» для проведення технічної перевірки роботи засобу обліку електричної енергії, та при необхідності проведення заміни лічильника. 
Вартість технічної перевірки засобу обліку електричної енергії побутового споживача : 
1ф.-259,68 грн.; 
3ф.-596,412 грн.; 
Термін проведення 14 днів від дати оплати послуги технічної перевірки засобу обліку. 
Лічильник наближається до максимальних показів 9999. Чи треба його замінювати? Як правильно при цьому знімати показники? 
Якщо засіб обліку електроенергії не працює (відсутня індикація РКД, не змінюється показ засобу обліку) побутовий споживач може скористатися сервісами у Viber/Telegram (Telegram — зайдіть у месенджер сервісу і в пошуковій стрічці напишіть «Львівобленерго», або ж скористайтесь посиланням https://t.me/loeserviceBot, а потім додайте свій особовий рахунок); Вибрати: «ще послуги»-«лічильник не працює» Послуга - безкоштовна. 
При сумніві у роботі засобу обліку побутовий споживач звертається Центр обслуговування клієнтів ПрАТ «Львівобленерго» надає заяву щодо експертизи засобу обліку електроенергії, фахівець ЦОК видає рахунок на оплату послуги експертизи та заміни засобу обліку. Вартість експертизи: 
1ф. індукційний лічильник – 726,64 грн. з ПДВ; 
3ф. індукційний лічильник  787,55 грн. з ПДВ; 
1ф.електронний лічильник – 1002,79 з ПДВ; 
3ф. електронний лічильник – 1248,79 з ПДВ; 
Вартість заміни засобу обліку електроенергії:
1ф.  535,56 грн . з ПДВ;
3ф. – 1308,22 грн. з ПДВ. 
Також, послугу з експертизи засобу обліку Ви можете замовити у Персональному кабінеті
- звертається із заявою на ім’я директора з комерційного обліку ПрАТ «Львівобленерго» щодо прийняття на баланс засобу обліку електроенергії; 
- одночасно надає засіб обліку електроенергії та його паспорт, накладну або квитанцію про оплату вартості лічильника; 
- служба експлуатації засобів обліку електроенергії ВД ПрАТ «Львівобленерго» надає заключення щодо відповідності засобу обліку електроенергії технічній політиці Товариства; 
- в термін 30 днів від дати подання заяви служба експлуатації засобів обліку електроенергії ВД ПрАТ «Львівобленерго» надає письмову відповідь щодо можливості встановлення засобу обліку. При позитивній відповіді споживачу необхідно оплатити вартість послуги заміни засобу обліку, яка становить: 
1ф.- 535,56грн. з ПДВ; 
3ф.- 1308,22 грн. з ПДВ
Вартість надання послуги переходу на зонний (двозонний/тризонний) облік:
- вартість лічильника 1ф.- 1650 грн. з ПДВ;
- вартість лічильника 3ф.- 2808 грн. з ПДВ; 
- вартість заміни 1ф.-535,56 грн. з ПДВ; 
- вартість заміни 3ф.-1308,22 грн. з ПДВ.
Зняття показів:
Лічильник типу «Система –ОЕ-008Аrtik, система ОЕ009Vаtky» 
Двозонний облік: 
позначка 0.9.1 Т2 - поточний час; 
позначка 0.9.2 Т2 - дата і порядковий номер дня тижня; 
позначка 15.8.0 Т2 - загальний обсяг спожитої електроенергії; 
позначка 15.8.1 Т2 - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні; 
позначка 15.8.2 Т2 - електроенергія, спожита в денній тарифній зоні. 
Тризонний облік: 
позначка 0.9.1 Т2 - поточний час; 
позначка 0.9.2 Т2 - дата і порядковий номер дня тижня; 
позначка 15.8.0 Т2 - загальний обсяг спожитої електроенергії; 
позначка 15.8.1 Т2 - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні; 
позначка 15.8.2 Т2 - електроенергія, спожита в напівпіковій тарифній зоні; 
позначка 15.8.3 Т2 - електроенергія, спожита в піковій тарифній зоні. 
позначка 06 Т2 - електроенергія, спожита в піковій тарифній зоні. 
Лічильник типу «НІК» 
На рідкокристалічному дисплеї індикується почергово:
- час;
- дата;
- сумарний показ; 
- нічний показ 1.8.1 (або 15.8.1/Т21)(в лівому куті позначка Т1);
- денний показ 1.8.2 (або 15.8.2 /Т22) (в лівому куті Т2);
 Загальний обсяг 1.8.0 (або 15.8.0/Т2) 
Причому у верхній частині рідкокристалічного дисплея постійно індикується текучий діючий тариф.(Т1,Т2).
Лічильник типу МТХ: 
На рідкокристалічному дисплеї індикується почергово:
- час;
- дата;
- нічний показ 1.8.1;
- денний показ 1.8.2;
- загальний обсяг 1.8.0.
На екрані двозонного лічильника з інтервалом 10 секунд послідовно відображаються:
• показання за тарифом «день/Т2/1.8.2.» (з 7:00 до 23:00) 
• показання за тарифом «ніч/Т1/1.8.1.» (з 23:00 до 7:00)
• загальний (сумарний) обсяг спожитої електроенергії (1.8.0./15.8.0)
Диференційований прилад обліку - це сучасний лічильник, який дозволяє вести облік спожитої електричної енергії окремо за кожним вказаним періодом часу (зоною доби). Даний лічильник дозволяє споживачу оплачувати вартість спожитої електричної енергії за різними тарифами в залежності від періоду часу, коли була спожита електроенергія (вночі - дешевше, вдень - звичайним тарифом, в пік - дорожче (при тризонному обліку)). Багатотарифний лічильник рахує електроенергію не просто по кількості спожитих кВт*годин, а "вміє" запам'ятовувати скільки електроенергії було спожито у відповідний час доби. При встановленні двозонного приладу обліку, споживання електричної енергії ділиться на два періоди: вдень, з 7 до 23-ї години, споживач сплачує за електроенергію за повним тарифом. А у нічний час доби з 1 квітня 2015 року застосовується коефіцієнт 0,5 до тарифу, тобто споживач буде отримувати 50 % знижку. При встановленні тризонного приладу обліку споживання електричної енергії ділиться на три періоди. У години масового споживання, з 8-ї до 11-ї та з 20 до 22-ї. електроенергія коштує на 50% дорожче від звичайного тарифу. Вночі з 23- ї години до 7-ї години ранку споживач отримує 60 % знижки від повного тарифу (застосовується коефіцієнт 0,4). В інший час, з 7-ї до 8-ї, з 11-ї до 20-ї, з 22-ї до 23-ї повний (діючий) тариф. Зонний облік буде вигідним, якщо більшість електроприладів споживач буде використовувати вночі або перенесе на нічний час роботу електроприладів великої потужності - бойлер, електроопалення, системи підігріву підлоги, кондиціонер, пральну машину, посудомийну машину тощо. Окрім того, слід вживати істотних заходів з економії електроенергії: вимикати прилади обліку, виходячи з дому, не залишати їх в режимі очікування, замінювати лампи на енергозберігаючі, купуючи техніку обирати ту, яка має найменше споживання електроенергії. Усе це, в комплексі із переходом на диференційований облік електроенергії, дозволить суттєво зекономити кошти з сімейного бюджету.
На зовнішній частині однофазного лічильника має бути 2-3 пломби: - металеві (пластмасові) пломби заводувиробника, причому одна – ВТК-2шт; - пломба, встановлена під час опломбування лічильника – пломба на клемній кришці-1шт.
Щоб правильно зняти показ лічильника необхідно розуміти яка «розрядність» даного типу лічильника, тобто кількість значущих цифр рахункового механізму. Значущі цифри рахункового механізму можуть мати крім цілої частини числа, також і дрібну. Дрібна частина числа на рахунковому механізмі виділяється комою (праворуч від коми) та рамкою іншого кольору довкола крайнього розряду. Рамка і кома наносяться на паспортну табличку лічильника фарбою, як правило, червоного чи чорного кольору.) 
Засоби обліку електричної енергії згодом виходять з ладу і вимагають заміни навіть при обережному користуванні і відсутності втручання в його роботу. Кожен пристрій розрахований на певний період роботи (експлуатації), протягом якого спожита електрична енергія вимірюється коректно. Цей період називається «міжповірочний інтервал». Коли він наближається до завершення і засоби обліку електричної енергії необхідно перепровіряти, працівники ПрАТ «Львівобленерго» проводять планові заміни таких засобів обліку.
Крім того, якщо у споживача або у фахівців компанії виникають підозри, що електроенергія обліковується некоректно, сторони можуть ініціювати перевірку лічильника і, як наслідок, його заміну.
АСКОЕ - автоматична система контролю обліку енергії. Це апаратно-програмний коиплекс, який дозволяє в автоматичному режимі зчитувати показники приладу обліку та технічні характеристики електроенергі. Отримана від лічильника інформація передається в інформаційні системи обленерго та зберігається у відповідних інформацйних базах. Для того щоб дізнатися чи Ваш прилад обладнаний АСКОЕ необхідно зателефонувати в кол-центр за телефоном 50-68, та назвати свій номер особового  рахунку.
Відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу систем розподілу, припинення електроживлення споживачу здійснюється ПрАТ «Львівобленерго» в порядку передбаченому чинним законодавством, у разі:
1) закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
2) недопущення працівників ПрАТ «Львівобленерго» до електроустановок споживача та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
3) невиконання Вимоги по приведенню розрахункового вузла обліку електричної енергії у відповідність до вимог нормативно-технічних документів на об’єкті споживача;
4) заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з ПрАТ «Львівобленерго»;
5) самовільного підключення (несанкціонованого (непогодженого) ПрАТ «Львівобленерго» підключення (у тому числі після відключення);
6) несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем Правил роздрібного ринку електричної енергії, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь ПрАТ «Львівобленерго»);
7) за зверненням енергопостачальника;
8) за зверненням споживача.
Відновлення електроживлення споживачу здійснюється, відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, працівниками ПрАТ «Львівобленерго» протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень (відновлення електроживлення за заявою споживача – протягом 5 робочих днів) та відшкодуванням споживачем вартості робіт з припинення та відновлення електроживлення (повторне підключення).
Для відновлення електроживлення до Вашого об’єкту Вам необхідно подати відповідну заяву у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут.
Слід наголосити, що у разі припинення електроживлення за зверненням енергопостачальника, Вам необхідно звертатися безпосередньо до постачальної компанії.
Терміново телефонуйте в кол-центр ПрАТ «Львівобленерго» за тел.: 0-800-30-15-68 (цілодобово, безкоштовно); 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (цілодобово, тарифи оператора), 50-68 (номер платний). Оператор кол-центру надасть Вам кваліфіковану консультацію та зафіксує Ваше звернення для подальшого реагування.
Крім того, якщо Ви проживаєте у багатоповерховій забудові (багатоквартирному будинку) м. Львова, Ви можете скористатися послугами Львівського комунального ремонтно-аварійного підприємства – 238-99-06, 237-98-53 (цілодобово).
Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний невідкладно повідомляти ПрАТ «Львівобленерго» про недоліки в роботі засобу вимірювання.
Якщо Ви виявили, що лічильник, розміщений на сходовій клітці, пошкоджений (зірвана пломба, розбите скло тощо), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».
Якщо лічильник, розташований у Вашій квартирі і у Вас є сумніви щодо його справності, або такий був пошкоджений ненавмисно, потрібно терміново повідомити про це ПрАТ «Львівобленерго». У разі своєчасного повідомлення про ненавмисне пошкодження лічильника або пломб на ньому, відшкодовується тільки вартість приладу обліку без накладення штрафних санкцій.
Отже, подати заяву про пошкодження засобу обліку та/або тавра на ньому (вузлі обліку) Ви можете особисто у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж (адреси для листування), в якому Ви обслуговуєтеся.
Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний невідкладно повідомляти ПрАТ «Львівобленерго» про недоліки в роботі засобу вимірювання.
Якщо Ви виявили, що лічильник, який обліковує спожиту електричну енергію у Вашому помешканні, не працює (є сумніви щодо його справності), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».
Отже, подати заявку на заміну непрацюючого електролічильника Ви можете дистанційно без особистого візиту у сервісах «Львівобленерго» Viber або Telegram (детальніше за посиланням тут), у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж (адреси для листування), в якому Ви обслуговуєтеся.

Відповіді на додаткові питання та консультаціїї технічних спеціалістів щодо процесів вимірювання та обробки даних вимірювань лічильників електричної енергії ви можете отримати оформивши питання за посиланням.