Часті питання

Порядок роботи з приладами обліку на точках обліку споживачів визначений Кодексом комерційного обліку Комерційний облік електричної енергії на ринку електричної енергії організовується АКО та здійснюється ППКО відповідно до вимог Закону, цього Кодексу, Правил роздрібного ринку та Правил ринку.

Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відібраної, відпущеної, збереженої, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у визначений проміжок часу для її подальшого використання та здійснення розрахунків між учасниками ринку.   На території львівської області Постачальником послуг комерційного обліку є ПрАТ "Львівобленерго". 

Відповіді на додаткові питання та консультаціїї технічних спеціалістів щодо процесів вимірювання та обробки даних вимірювань лічильників електричної енергії ви можете отримати оформивши питання за посиланням.

АСКОЕ - автоматична система контролю обліку енергії. Це апаратно-програмний коиплекс, який дозволяє в автоматичному режимі зчитувати показники приладу обліку та технічні характеристики електроенергі. Отримана від лічильника інформація передається в інформаційні системи обленерго та зберігається у відповідних інформацйних базах. Для того щоб дізнатися чи Ваш прилад обладнаний АСКОЕ необхідно зателефонувати в кол-центр за телефоном 50-68, та назвати свій номер особового  рахунку.
Відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу систем розподілу, припинення електроживлення споживачу здійснюється ПрАТ «Львівобленерго» в порядку передбаченому чинним законодавством, у разі:
1) закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
2) недопущення працівників ПрАТ «Львівобленерго» до електроустановок споживача та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
3) невиконання Вимоги по приведенню розрахункового вузла обліку електричної енергії у відповідність до вимог нормативно-технічних документів на об’єкті споживача;
4) заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з ПрАТ «Львівобленерго»;
5) самовільного підключення (несанкціонованого (непогодженого) ПрАТ «Львівобленерго» підключення (у тому числі після відключення);
6) несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем Правил роздрібного ринку електричної енергії, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь ПрАТ «Львівобленерго»);
7) за зверненням енергопостачальника;
8) за зверненням споживача.
Відновлення електроживлення споживачу здійснюється, відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, працівниками ПрАТ «Львівобленерго» протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень (відновлення електроживлення за заявою споживача – протягом 5 робочих днів) та відшкодуванням споживачем вартості робіт з припинення та відновлення електроживлення (повторне підключення).
Для відновлення електроживлення до Вашого об’єкту Вам необхідно подати відповідну заяву у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут.
Слід наголосити, що у разі припинення електроживлення за зверненням енергопостачальника, Вам необхідно звертатися безпосередньо до постачальної компанії.
Терміново телефонуйте в кол-центр ПрАТ «Львівобленерго» за тел.: 0-800-30-15-68 (цілодобово, безкоштовно); 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (цілодобово, тарифи оператора), 50-68 (номер платний). Оператор кол-центру надасть Вам кваліфіковану консультацію та зафіксує Ваше звернення для подальшого реагування.
Крім того, якщо Ви проживаєте у багатоповерховій забудові (багатоквартирному будинку) м. Львова, Ви можете скористатися послугами Львівського комунального ремонтно-аварійного підприємства – 238-99-06, 237-98-53 (цілодобово).
Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний невідкладно повідомляти ПрАТ «Львівобленерго» про недоліки в роботі засобу вимірювання.
Якщо Ви виявили, що лічильник, розміщений на сходовій клітці, пошкоджений (зірвана пломба, розбите скло тощо), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».
Якщо лічильник, розташований у Вашій квартирі і у Вас є сумніви щодо його справності, або такий був пошкоджений ненавмисно, потрібно терміново повідомити про це ПрАТ «Львівобленерго». У разі своєчасного повідомлення про ненавмисне пошкодження лічильника або пломб на ньому, відшкодовується тільки вартість приладу обліку без накладення штрафних санкцій.
Отже, подати заяву про пошкодження засобу обліку та/або тавра на ньому (вузлі обліку) Ви можете особисто у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж (адреси для листування), в якому Ви обслуговуєтеся.
Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний невідкладно повідомляти ПрАТ «Львівобленерго» про недоліки в роботі засобу вимірювання.
Якщо Ви виявили, що лічильник, який обліковує спожиту електричну енергію у Вашому помешканні, не працює (є сумніви щодо його справності), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».
Отже, подати заявку на заміну непрацюючого електролічильника Ви можете дистанційно без особистого візиту у сервісах «Львівобленерго» Viber або Telegram (детальніше за посиланням тут), у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж (адреси для листування), в якому Ви обслуговуєтеся.
Засоби обліку електричної енергії згодом виходять з ладу і вимагають заміни навіть при обережному користуванні і відсутності втручання в його роботу. Кожен пристрій розрахований на певний період роботи (експлуатації), протягом якого спожита електрична енергія вимірюється коректно. Цей період називається «міжповірочний інтервал». Коли він наближається до завершення і засоби обліку електричної енергії необхідно перепровіряти, працівники ПрАТ «Львівобленерго» проводять планові заміни таких засобів обліку.
Крім того, якщо у споживача або у фахівців компанії виникають підозри, що електроенергія обліковується некоректно, сторони можуть ініціювати перевірку лічильника і, як наслідок, його заміну.